Противоослепляющий экран

 Протизасліплюючим екран - це перепона, яка встановлюється на шляху поширення світла від фар автомобіля одного напрямку руху щодо автомобілів протилежного напрямку руху. Активно використовується на дорогах з двома і більше смугами для руху, не облаштованих стаціонарним штучним освітленням, при наявності ризику засліплення.

    Встановлюються на сталевих і бетонних розділових огорожах.


    Протизасліплюючим екран являє собою порожнисту поліетиленову пластину овальної форми з повністю закритим верхом, запобігаючи потрапляння в них бруду, снігу та інших сторонніх предметів. Поверхня однорідна, жорстка конструкція, зеленого кольору. У поперечному перерізі поліетиленова пластина має форму еліпса, висота 0,9 м. Температура експлуатації від -40 до +65 С.

    Конструкція протизасліпного екрану забезпечує захист від світлового потоку фар зустрічного автомобіля при вугіллі дії блескости фар від 0 ° до 18 °. Коефіцієнт спрямованого пропускання світла екранів для кутів освітлення 72 ° - 90 ° не перевищує 0,10 при висвітленні фарами автомобіля.

    Екран має міцність, що забезпечує стійкість при розрахунковій вітрового навантаження, що припадає на їх поверхню, а також збереження конструкції екрану при проведенні робіт по його змісту (мийці, чищенні). Монтуються на огорожі за допомогою металевих кріпильних елементів (металевих утримувачів, пластин, опорних частин, кріпильних пластин і скоб, які фіксують болтів і гайок)

    Можливість заміни протизасліпного екрану, в разі їх ушкоджень, без зачіпання сусідніх затінюють елементів.

 

 Технічні характеристики згідно ДСТУ 8537 до: 2015

а) - повне затримування світлового потоку; б) - часткове затримування світлового потоку

Протизасліпні екрани застосовують на автомобільних дорогах на ділянках:

 

- з розділовою смугою, що не обладнаної стаціонарним штучним освітленням з інтенсивністю руху більше 1000-1200 автомобілів в темний час доби;

 

- узбіч для запобігання засліплення водіїв транспортних засобів від яскравого світла придорожніх об'єктів, в тому числі місць проведення робіт і фар транспортних засобів, що пересуваються по другорядним з'їздів уздовж основної дороги.

- з несприятливими топографічними умовами, які сприяють засліплення водіїв (на опуклих і увігнутих кривих, кривих в плані, при різновисотних положенні розділених проїжджих частин).

- прямих з великою протяжністю, а також на ділянках інженерних штучних споруд і стоянок відпочинку;

 

- транспортних розв'язок в різних рівнях, де петлеподібні і правоповоротні проїжджі частини проходять впритул один до одного.